تماس و مشورت با مدرس دوره : 09120821418

آموزش رندرگیری داخلی با V-ray 3.4

<div id="15334502078650493"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/RMeW0?data[rnddiv]=15334502078650493&data[responsive]=yes"></script></div>

خانم ها و اقایان سلام  از اسکچاپ فایل در خدمت شما هستم امروز من می خواهم آموزش نحوه رندر صحنه های داخل خونه رو در Vray 3.4 برای Sketchup ارائه دهید. در این ویدئو، با هم نحوه طراحی ، متریال دهی و تنظیمات نور رو بررسی می کنیم لطفا با من تا انتها همرا باشید ابتدا صحنه را که من در ذهن داشته ام طراحی کرده ام . قصد دارم یک میز نهار خوری در روز رو رندر بگیریم که در نقطه کانونی میز و صندلی هست و در پس زمینه یک جعبه کتاب و یک قاب عکس یا نقاشی داشته باشد. منبع اصلی نور از پنجره در سمت راست می آید اما من چند تا لامپ هم را اضافه کردم تا سقف بیش از حد خالی نشود . و در نهایت هم یک سری چیز های دکوری و جزییات بیشتر رو اضافه می کنم.(برای درک بهتر به ویدیو موجود در این صفحه مراجعه کنید)

سبک من : فکر می کنم ترکیبی از Minimal و I ndustrialبرای مواد: من از ترکیبی از چوب، بتن و فلز استفاده می کنم با توجه به این موضوع ، می توانم به Sketchup 3dwarehouse بروم و اشیاء خود را انتخاب کنم . تا بدین جا من همه چیز رو پیدا کردم غیر از میز من سعی می کنم چیزی ساده و  ظریف پیدا کنم و از آنجایی که من نمی توانم چیزی رو که می خوام پیدا کنم تصمیم گرفتم یک مدل را از ابتدا با استفاده از برخی الهامات که آنلاین پیدا کردم، مدل کنم. حالا که تمام اشیاء من را آماده کردم. من می تونم همه اونها رو در صحنه بچینم اما قبل از اینکه این کار را انجام دهم، اجازه دهید مواد خود را به چیزی که می خواهیم تغییر دهیم و آنها را برای رندر آماده کنیم. برای میز ، من از مواد چوب برای قسمت بالا و بتن برای پایه استفاده می کنم.برای قسمت بتنی، من چیزی رو که می خواستم نتونستم پیدا کنمبنابراین تصمیم گرفتم از Blend Material استفاده کنم برای ترکیب دو ماده که از flyingarchitecture.com و textures.com پیدا کردم. من برای بالای میز هم همین کار را کردم . اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با blend material در vray بدانید، به اسکچاپ فایل مرجعه کنید حالا  اشیاء دیگر که در 3d warehouse پیدا کردم برخی از این نیاز به تنظیمات بیشتر از بقیه داره.مانند گیاهان، چراغ ها، صندلی ها و قفسه کتاب مواد اصلی اون ها رو  با مواد یا بافت هایی که در اینترنت پیدا کردم، جایگزین می کنم اشیاء دیگر مانند مرد آهنی نیاز به کمی کار مانند اضافه کردن بازتاب به مواد، و بعضی ها مثل این کتاب ها و این مانکن های چوبی تغییر کمی نیاز دارند.(برای درک بهتر به ویدیو موجود در این صفحه مراجعه کنید)

برای این تصویر من قصد دارم کار متفاوتی رو انجام بدم فقط می خوام از قاب اش استفاده کنم و عکس درونش رو عوض کنم و یکی از عکس های مورد علاقه خودم رو جایگزین این نقاشی بکنم حالا یک لایه از مواد شیشه ای روی کار بکار می برم شما هیچ تفاوتی در اینجا نمی بینید، اما جزئیات بیشتری را به رندر اضافه می کند. از آنجا که میز و صندلی نقطه کانونی هستند، بگذارید آنها را چیدمان  کنیم. باید کف اتاق رو هم ترسیم کنیم که در این مورد تقریبا 20 اینچ عرض 30 اینچ طول است. شما دارید می بینید که فضای خالی نسبتا زیادی قرار داره دلیلش هم جایگذاری دوربین هست حالا باید دیوار ها و پنجره ها را اضافه کنم از آنجا که پنجره ها در قاب قرار نمی گیرند، نیازی به مدل سازی آن در جزئیات کامل نیست. من فقط باید دو سوراخ در دیوار قرار دهم. در این مورد،  دو پنجره هستند که 2 فوت از زمین بالاتر هستند حالا که طرح اتاق تموم شد بیایید در بقیه مبلمان و دکوراسیون را قرار بدیم. توجه کنید در چپ و راست تصویر فضای خالی وجود دارد؟ من می خوام با تغییرات در aspect ratio مستطیل رو به مربع نزدیک تر کنم حالا میشه  Safe Frame را با این دکمه در اینجا نشان بدهم. این به نظر بهتر میاد حالا برای روشنایی برای تنظیمات نور خورشید میشه از پنجره ها استفاده کرد این کار باعث ترکیب بهتر میشه و عمق بیشتری را به رندر می دهد. همانطور که می بینید، نور خورشید به تنهایی کافی نیست من می توانم ضریب را به 2 افزایش دهم، اما این فقط نور خورشید را شدیدتر میکنه و این چیزی نیست که من می خواهم من می خواهم صحنه را به طور کلی روشن کنم بنابراین از دو صفحه مستطیلی استفاده می کنم. یکی به سمت داخل اتاق با شدت 50 است. و یکی در سمت خارج با شدت 100 است من همچنین یک mesh light را در پشت اتاق اضافه کردم. اما  شدت کم است چون نیاز دارم تا بازتاب نور ثابت در شیشه  کمی بیشتر قابل مشاهده باشد. حالا صحنه آماده است من می توانم اندازه خروجی در اینجا و کیفیت اینجا را تنظیم کنم و سپس دکمه رندر را فشار دهید.(برای درک بهتر به ویدیو موجود در این صفحه مراجعه کنید)