تماس و مشورت با مدرس دوره : 09120821418
نظاره کردن جهان واقعی نشانه های خوبی برای ساخت رندرهای باکیفیت در اختیار ما قرار می دهد. با مشاهده نحوه فعل و انفعال نورها در برخورد با سطوح مختلف در جهان واقعیت، می توانید انعکاس نورها و در پی آن ساخت عناصر کم رنگ یا درخشان را تشخیص دهید. از این طریق می توانید مشاهدات خود را در تنظیمات مقادیر رندر بازتاب دهید. تنظیماتی که در ارتباط با نورها و بافت های مختلف در برنامه IRP انجام می دهید، همگی در جهت تلاش برای باز تولید کیفیات جهان واقعی است.

رندر به عنوان یک اثر هنری

یکی از اهداف رندرگیری کامپیوتری، ساخت تصاویر فرا واقعیت است. زمانی که شما برای اولین بار به یک تصویر فرا واقعیت نگاه می کنید، به سادگی نمی توانید بگویید که این تصویر واقعی است یا نه

چمنهای سه بعدی به صورت ماهرانه ای ساخته شده اند.

مجموعه ای از متخصصین عمده وقت خود را وقف رندر کرده اند. این متخصصین گاهی اوقات چند هفته حتی چند ماه برای یک رندر وقت می گذارند تا بتوانند تصاویر فرا واقعیت را تولید کنند. از آنجا که این افراد تصاویر، پویانمایی و فیلم های خارق العاده ای می سازند، می توان آنها را در زمینه کاری خود، هنرمند دانست. در سایت اسکچاپ فایل از تجارب تعدادی از این هنرمندان استفاده شده است که تصاویر این مقاله نیز از آن جمله است

الهام گرفتن از جهان واقعیت

بسیاری از هنرمندان دیجیتال بر این باورند که کلیدی ترین ابزار برای ساخت یک رندر ، مشاهده و الهام گرفتن از جهان واقعیت است. زمانی که این مقاله را مطالعه می کنید، سعی کنید به اطراف خود نگاه کنید فعل و انفعال نور با اجسام ، سطوح و مواد مختلف را در واقعیت ارزیابی کنید. سعی کنید در هر موقعیتی چه در حال راه رفتن باشید، چه در خانه نشسته باشید و … این فعل و انفعالات را بررسی کنید. در نظر داشته باشید این درک شما از واقعیت است که در قالب تنظیمات رندر، بازنمایی خواهد شد.

ابتدا از نظاره نحوه انعکاس نور از سطوح مختلف شروع کنید. ببینید مقدار نور و نوع نور بازگشتی چگونه است نحوه تأثیر متقابل مواد مختلف باهم را بررسی کنید. سعی کنید متضاد بودن یا مکمل بودن رابطه مواد با یکدیگر را بفهمید. بررسی این فعل و انفعال می تواند در تعیین روشن بودن یا تیره بودن یک سطح یا صاف و صیقلی بودن آن به شما کمک کند.

مواردی که در مشاهدات روزانه می توانید به آنها توجه کنید را در قالب سه دسته می توان معرفی کرد.

کیفیت نور: جهت، شدت و رنگ نورها را نظاره کنید. ببینید چگونه نورها با عناصر مختلف کنش و واکنش دارند و از این طریق انعکاس نورها را تشخیص دهید.

ویژگی های سطوح: نگاه کنید مواد و سطوح مختلف چگونه به نظر می رسند. ببینید آیا نرم هستند یا زبر و چه ویژگی های خاصی در سطوح مختلف قابل مشاهده است. سعی کنید ویژگی های موادی که در مدلتان استفاده کرده اید را در جهان واقعیت پیدا کنید.

سطوح تیره و روشن / صاف و صیقلی: سطوح مختلف به شیوه های متفاوتی نور را منعکس می کنند، این تفاوت ها را در سطوح مختلف نظاره کنید. سطوح می توانند در محدوده تیره، روشن و درخشنده باشند. سطوح مختلف می توانند محیط اطراف خود را مانند یک آینه، منعکس کنند. تصویرمنعکس شده می تواند در محدوده کاملا شفاف تا نامشخص و درهم و محو قرار داشته باشند.

نمونه رندر ها